att vara ny

Snacka om att det är jobbigt att vara ny. Ny på radio, ny i gänget. Sen är det alla nya grejer; ny utrustning, nya bilar, nytt bevakningsområde, nya körsträckor. Jag måste få till ett nytt tänk också, radiotänket. På tidningen hade allt blivit så självklart på slutet, jag bara gjorde allt utan att blinka. Kolla den grejen, ring den personen, redigera på det viset. Nu känns det lite som när jag var ny på tidningen. Fast ändå inte. Journalistiken och erfarenheterna sitter ju där ändå i ryggraden någonstans. Det är tekniken och radiotänket som är det nya.

I dag var jag ute på mitt första jobb. Som alltid när man ska ta pulsen på stan så är det skitsvårt. När man kommer med mikrofon är det ännu svårare. Det märks att det finns en stor respekt för radion.

I morgon ska jag redigera materialet. Än så länge har jag bara lyssnat igenom filerna lite lätt. Nu håller jag andan tills jag har lyssnat igenom allt och redigerat ihop mitt första inslag. Och ja, jag vet ju att det räcker med att duga men jag vill ju vara så himla bra.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Bengt Grafström
    Apr 04, 2012 @ 19:55:46

    Go girl go!

    Svara

  2. Abigail
    Apr 09, 2012 @ 20:17:18

    1. Ska bli jätteroligt att höra, du lägger upp en länk hoppas jag?
    2. Du är så himla bra. Så det är ett rimligt krav. Men pressa inte dig för hårt!

    Svara

    • Louise Johansson
      Apr 10, 2012 @ 18:31:23

      Hehe kanske inte till det första inslaget… det känner jag mig inte direkt stolt över. Även om det är helt okej för att vara det första antar jag. Men mitt andra inslag! Det kommer att bli skitbra! Det känns som en riktig fullträff ämnesmässigt och ljudmässigt blev det bra också. Kram på dig!

      Svara

Lämna en kommentar